Kansalaiset antavat aktiivisesti palautetta monista liikenteen ongelmista, kuten vilkun käyttämättömyydestä, ylinopeuksista tai pyöräilijän soittokellon käytöstä. Toiveena on, että juuri tämä ongelma tarvitsee oman kampanjansa.

Kansalaiset antavat aktiivisesti palautetta monista liikenteen ongelmista, kuten vilkun käyttämättömyydestä, ylinopeuksista tai pyöräilijän soittokellon käytöstä. Toiveena on, että juuri tämä ongelma tarvitsee oman kampanjansa.
Yksi pelätyimmistä asioista liikenteessä on tulla rattijuopon yliajamaksi. Tilastojen valossa näin käy onneksi entistä harvemmin – silti jokainen turma pitäisi pystyä estämään.
Kun tulin Liikenneturvaan töihin, toimintamme kuvaus vapaaehtoisen liikenneturvallisuustyön keskusjärjestönä tuntui vähän erikoiselta. Miten jäsenemme tekevät vapaaehtoistyötä, kun toiminnassa on mukana monia eri tahoja järjestöistä yrityksiin?
Moni kaipaa lisää asennekasvatusta, jotta meikäläinen liikennekulttuuri ja -turvallisuus paranisivat. Törmään tähän teemaan usein, kun keskustelen liikenneasioista. Yhtenä päivänä ongelmana ovat nuoret, toisena ikäkuskit, pyöräilijät, autoilijat tai mopoautoilijat. Harvoin syytä kuitenkaan löytyy keski-ikäisistä tiellä liikkujista – useimmiten ongelmia tuntuu löytyvän kaikista muista.
Työmatkat ovat meille arkipäivää. Töihin kuljetaan säässä kuin säässä ympäri vuoden ja vuorokauden. Työmatkalla sattuu myös paljon vahinkoja. Työpaikkojen kannattaisikin panostaa näihin arkipäiväisiin ja välillä aika pieniltäkin tuntuviin asioihin. Yhdessä niistä kertyy suurempi kokonaisuus, jolla on taloudellisia vaikutuksia ja joka vaikuttaa myös työn tuottavuuteen ja työhyvinvointiin.