Kansalaiset antavat aktiivisesti palautetta monista liikenteen ongelmista, kuten vilkun käyttämättömyydestä, ylinopeuksista tai pyöräilijän soittokellon käytöstä. Toiveena on, että juuri tämä ongelma tarvitsee oman kampanjansa.
Tekijä: Liikenneturva
-
Jatka lukemista Virtuaalioppi tien päällä pitää? Virtuaalioppi tien päällä pitää?
Voiko turvallista käyttäytymistä opetella virtuaalimaailmassa? Entäpä millaisia kokemuksia simulaatioiden käytöstä on saatu esimerkiksi lento-opetuksessa? Näihin kysymyksiin vastaavat pelitutkija Annakaisa Kultima Tampereen yliopistolta ja koulutuspäällikkö Sami Helin lentoyhtiö Norralta.
-
Jatka lukemista Ihmisten virheet ovat haaste automaattiautoilijalle Ihmisten virheet ovat haaste automaattiautoilijalle
Tamperelainen tekniikan tohtori Matti Kutila jäi koukkuun konenäköön ja robotiikkaan jo opiskeluaikoina. Nyt rakenteilla on jo kolmas erikoisauto, jonka pitäisi selvitä liikenteessä täysin itsenäisesti.
-
Jatka lukemista Liikenneturvallisuustyö kunnissa syntyy yhdessä tekemällä Liikenneturvallisuustyö kunnissa syntyy yhdessä tekemällä
Suomessa kunnat ovat liikenneturvallisuustyön keskiössä. Yksin ei kukaan toimija saa ihmeitä aikaan, etenkään pienemmillä paikkakunnilla. Tällöin on panostettava eri toimialojen ja toimijoiden yhteistyöhön. Onneksi niin löytyvät usein myös ne parhaimmat ideatkin.
-
Jatka lukemista Moottoripyöräilyn suosio kasvaa – kuolonuhrien määrä ei Moottoripyöräilyn suosio kasvaa – kuolonuhrien määrä ei
Moottoripyöräilijöiden turvallisuustilanne on kehittynyt roimasti 1970-luvulta tähän päivään esimerkiksi koulutuksen avulla. Pyöräkanta on kasvanut moninkertaiseksi, mutta kuolonuhreja on yhä vähemmän. Teimme Liikenneturvassa katsauksen jatkokoulutuksen ja turvallisuustilanteen historiasta nykypäivään.