Kansalaiset antavat aktiivisesti palautetta monista liikenteen ongelmista, kuten vilkun käyttämättömyydestä, ylinopeuksista tai pyöräilijän soittokellon käytöstä. Toiveena on, että juuri tämä ongelma tarvitsee oman kampanjansa.

Kansalaiset antavat aktiivisesti palautetta monista liikenteen ongelmista, kuten vilkun käyttämättömyydestä, ylinopeuksista tai pyöräilijän soittokellon käytöstä. Toiveena on, että juuri tämä ongelma tarvitsee oman kampanjansa.
Voiko turvallista käyttäytymistä opetella virtuaalimaailmassa? Entäpä millaisia kokemuksia simulaatioiden käytöstä on saatu esimerkiksi lento-opetuksessa? Näihin kysymyksiin vastaavat pelitutkija Annakaisa Kultima Tampereen yliopistolta ja koulutuspäällikkö Sami Helin lentoyhtiö Norralta.
Tamperelainen tekniikan tohtori Matti Kutila jäi koukkuun konenäköön ja robotiikkaan jo opiskeluaikoina. Nyt rakenteilla on jo kolmas erikoisauto, jonka pitäisi selvitä liikenteessä täysin itsenäisesti.
Suomessa kunnat ovat liikenneturvallisuustyön keskiössä. Yksin ei kukaan toimija saa ihmeitä aikaan, etenkään pienemmillä paikkakunnilla. Tällöin on panostettava eri toimialojen ja toimijoiden yhteistyöhön. Onneksi niin löytyvät usein myös ne parhaimmat ideatkin.
Moottoripyöräilijöiden turvallisuustilanne on kehittynyt roimasti 1970-luvulta tähän päivään esimerkiksi koulutuksen avulla. Pyöräkanta on kasvanut moninkertaiseksi, mutta kuolonuhreja on yhä vähemmän. Teimme Liikenneturvassa katsauksen jatkokoulutuksen ja turvallisuustilanteen historiasta nykypäivään.