Olemme lanseeraamassa uutta kampanjaa myönteisestä vuorovaikutuksesta liikenteessä. Liikenneturva on kampanjoinut tästä teemasta aikaisemminkin, mutta nyt näyttää asialle olevan taas tilausta. Ilmassa on ollut tuntua vastakkainasettelusta.

Olemme lanseeraamassa uutta kampanjaa myönteisestä vuorovaikutuksesta liikenteessä. Liikenneturva on kampanjoinut tästä teemasta aikaisemminkin, mutta nyt näyttää asialle olevan taas tilausta. Ilmassa on ollut tuntua vastakkainasettelusta.
Liikenneturvan ilmapiirikyselyn mukaan meikäläinen liikennekulttuuri on kehittynyt viime vuosina kohteliaampaan ja joustavampaan suuntaan. Lähdimme tien päälle katsomaan, löytyykö kyselyn tuloksille katetta.
Suomessa näkee yhä useammin vilkkuvia mainostauluja teiden varsilla, jopa vilkkaasti liikennöidyissä risteyksissä. Vilkkuvat mainosvalot ovat omiaan lisäämään autoilijoiden tarkkaamattomuutta, joten pelisääntöjä niiden suhteen olisi hyvä tarkentaa.
Liikenneturvan uusi kampanja Näe ihminen liikenteessä alkaa huhtikuussa. Tässä hieman esimakua siitä, mitä on luvassa – ja miten kampanjaa on jo pitkään kulisseissa synnytetty. Katso myös making of -spotti tulevasta kampanjaelokuvasta.
Olisiko rajoitettu henkilöauto kokonaisuuden kannalta parempi vai huonompi vaihtoehto kuin mopoauto? Asiaa ja sen ympärillä vellonutta keskustelua pohtii yhteyspäällikkömme Tapio Heiskanen.